Welcome Summer BBQ & MYCKET Efterlängtad Sushi





Sommaren är härmed Invigd!


Grillen åkte fram & vi brassade på ordentligt
( Ordagrant, typ 1 flarra tändvätska gick åt Hahahaha )

Tänk va Grillning tar fram Sommar Feelingen man gått & tok längtat efter sååå länge!
Mumsigt som sjutton va d ;D

Tack J & Bro för en mysig Sommar Invigning!

Nästa gång drar vi & Fiskar & Grillar vi "Udden"

******************************

Nu till nåt HELT annat!


E ju singel om nån missat d!
Har verkligen njutit av mina singel år!

Fick Kill-Skräck efter ex:et!
Har inte ens tänkt tanken på att skaffa nån ny!

Men har
( speciellt dom senaste 3 åren )
fått höra flera gånger :

- " VA! Jaamen elle´hur att DU e singel!!!"
Eller
- " D e en synd att en så Snygg, Vacker & Intelligent tjej som du är singel "

Vadå?.....
E jag Snygg???
E jag ett kap???

Varför har ingen sagt d tidigare?
Då kanske jag inte hade setat här me lägsta tänkbara självförtroende & kännt mej som ett...UFO!?

Har därför, i år, för första gången sen ex:et börjat tänka :
Hmmm, kanske vore kul & ha nån!?

Nu e d ju Sommar så jag kanske ska "hålla ögonen öppna"
&
 åtminstånde inte blunda för möjligheten som jag gjort innan!

Tål ju att tänkas på.....kanske!

Jag e ju annars en klyscha...
( dom som känner mej håller högljutt med)
...nämligen :

" En Riktig Kvinna Reder Sig Själv "

D e jag i ett nötskal!
Jag behöver verkligen INTE en karl i mitt liv!
Jag klarar mej fiiiint utan!

Jag :
E teknisk som få
Drar ( vid behov ) om elen
Kopplar om kablar & sladdar
Sätter upp Hyllor & likn.
Sätter ihop Möbler & likn.
Jag kan öppna mina burkar själv
( arm styrkan e d definitivt INTE fel på, e stark som en oxe trots mina 46kg )
Jag har min proppfulla Verktygslåda me allehanda nödvändigheter
Har egna Verktyg
m.m.m.m.

Kort sagt

Jag reder mej själv !

Sen har vi ju då kruxet...

Är ju...
( om nån missat d )
...En JÄVEL på Matlagning!

ÄLSKAR att laga mat !

Fick ju ingen Sushi i helgen, jobbigt...
...är Sushi-Torsk...I´M TOTALLY HOOKED!

Så...

...Idag kunde jag inte hålla mig längre ;D

Slängde ihop en riktigt UNDERBAR

 Japansk Gourmet Middag

D e sjukt lätt att göra Sushi själv
& blir me dom rätta tillbehören minst lika gott om inte godare än köpt!

Try It People!

Men va beredda...
...Sushi är KRAFTIGT beroende framkallande!
Jag kan äta HUR MYCKET SOM HELST !!!

Va ju bara tvungen att ta kort på mina ljuvligt goda delikatesser!

& JAAA, Jag har gjort ALLT själv, from scratch!!!

Förutom tillbehören :

 - Wasabi -
( I massor, Älskar när d brinner i näsan ! MMMUMS ! )

- Sushi Gari -
 ( Inlagd Ingefära )

- Japansk Soya -
( använd INTE kinesisk )

Dessa 3 tillbehören är MÅSTEN !
Utan dom, laga nåt annat!

Lunch :

Sushi Maki / Nori rullar



Middag :

Miso soppa - Sushi Maki



( Som sagt, ÄLSKAR Wasabi )

image167




Som sagt!

En Riktig Kvinna Reder Sig Själv

Fast vore kul att dela Sushin me någon man håller kär!
Nån annan än en Sushi sugen Princess Leya I ;D

Happy Valborg på er !

För d ska jag ha, FULLT UPP !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback