Matlagnings kurs i 4 enkla steg & hur man får en helt Galet Mys-Pysig Kväll ! Skål !





Jag har en alldeles Oförskämt Mysig Kväll !!!

Det är nästan så jag skäms !

Jag menar
får man verkligen njuta så här mycket ?

Mys humöret år på Topp !

Jag & Leya har det Galet Mys-Pysigt !

Började denna kväll med att titta i köket...

What to do...what to do ??

Espresso ?
näe...då blir jag så pigg...

(  Visst e min Julklapp )
( den Cerisa Moccabryggaren )
(  från Mammsen fiiiiiin :oD  )



Jag vet !!!
Jag gör en Fantastiskt God Wok !!!
& så fick det bli !



Så här Gott Folk gör man en Wok :

1.

Man tar en massa mumsiga grönsaker...

 
Kinakål, Lök, Broccoli, Squash(?), Morötter & Vitlök !

2.

Sen skär man allt i lämplig storlek..
...nu har även Kyckling Filén kommit fram
&
Soya, Fishsauce, Oystersauce & Sambal !




3.

Börja alltid Woka d "hårdaste" typ Morötter !
Sen har man i d näst hårdaste osv.




4.

KLART !

Servera m.
lite Rostade Sesamfrön
Extra Oystersauce ( Kinesernas ketchup! )
& nått gott i glaset !
Smaklig Måltid !



D va gott d !

Nu har du lärt dig att göra Wok !



Nu fortsätter vi Mys-Pyset !


Häll upp ett glas av ditt Favvo Vin...
I mitt fall är det en underbart god Röd Cabernet Sauvignon -95

Gör några goda snittar...



Kvibille Special & Tomat Chutney
Mmmmmums !


För att kvällen nu ska bli så där maximalt Mys-Pysigt
så sätter man på sig sina Mys-Pysigaste kläder...

I mitt fall blir d :
Vit topp
Vita Hot pants
&
Mina fiiiiiina Sockor
( även dom från Mammsen )




Duka fram Vin & Snittar på Favvo platsen..

Tänd en massa Levande ljus...

Rulla in dig i en Filt tillsammans med din Älskling...



...min Leya Såklart !!!

Sätt på en Film
eller
 läs massa roliga Tidningar





Luta dig nu tillbaka & njuuuuuut !

Njut av lugnet...

Njut av en Galet
Mys-Pysig Kväll !!


Skål allihopa !








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback