Ils vs. The Strangers



Dom som känner mig vet ju
att jag har en förkärlek till skräckisar!

Älskar att bli rädd...

...tyvärr så verkar sådana filmer inte göras längre!

Skräckfilm är lika brett som allt annat
&
borde därför oxå bli indelat därefter!

Tex:
Skräck-Action
Skräck-Komedi
Skräck-Drama
Skräck-Gore
O.S.V.

Har det senaste året PLÖJT all skräck jag kommit över!
( ska försöka ta mig tid att sammanställa
en lista m. namn & betyg )
&
 kan tyvärr berätta att ni som ser fram emot
kommande årets Skräckfilmer på biograferna kommer bli grymt besvikna!

Har sett säker 150 filmer & inte blivit rädd en enda gång!
Men det finns några guldkorn, inte läskiga, men bra!

Tex. så är Frankrike är ett land som börjar krypa upp ordentligt!
( Eller så var det bara en "2-gångs-företelse")

Ska verkligen försöka ta mej tid att betygsätta alla filmer jag plöjt igenom...
...men drar mej för det kommer ta sån tid!

Till kvällens film !

Har nu äntligen tagit mej för att kolla på

" The Strangers "



  

Filmen är okej ...
Den bygger helt på det Franska orginalet "Ils" fast med några ändringar!
( & dom ändringarna är INTE till någon fördel )
Man lever sig inte alls in i filmen, utan blir mest arg
( som vanligt ) 
på små saker & tänker -"Gå inte dit" o.s.v.!

Har DEFINITIVT sett MYCKET sämre filmer i min "Plöjning"!
( Om ni bara visste vilka pinsamt ÜBER usla filmer det finns )
Så i brist på annat...visst!

Men Orginalet däremot...

" Ils "
( "Them" Eng.titel )


 

Den här filmen är ingen
"Hoppa-fram-bakom-ett-hörn-Skräck"

Snarare en Skräck-Thriller, men en bra sådan!

Oj va jag levde mig in i filmen!!!

Jag satt på nålar!
Kännde mitt hjärta slå högt när jag
( genom telepati )
försökte hjälpa dom i filmen att hålla andan el. fly!

Jag ville verkligen vara där & hjälpa till!

Slutet av filmen...
...När jag fick se vilka "Them" är...
 berörde mej så jag vart illamående!

Kan ju inte säga varför, för då förstör jag för er!

Se Orginalet "Ils" / "Them"
Den är MYCKET bättre än kopian"The Strangers"!






Natti natti!

Kommentarer
Postat av: Lillis

Men åh, jag höll på att dö av skräck när jag såg The strangers. De va daniel som tvingade mig å se den, ville verkligen inte haha. Usch, jag hatar verkligen skräck!



love u Kyss

Postat av: Party Queen

Men Åh nej!!!

Du e ju bara FÖR skrajsen älskling!

Den e ju verkligen INTE läskig!

Borde kallas Thriller & inte Skräck!

Vi får ta börja ha film kväll, så jag får tuffa till dej ;o)

Hoppas allt e bra me dej & att jobb & lägenhets letning går bra!

Massa Pussar

Älskar dig

2008-10-15 @ 11:37:03
URL: http://doggystyle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback