The Queen of The Kitchen - That's Me





Nu först har Jag satt Mig ner !
( för FÖRSTA gången på Hela Dagen !!! )

Men OJ va det va Värt Det !!

Har Stått i Köket & Bakat JÄRNET !

**

Har Bakat en Mumsfillibabba Dessert till Imorgon :

"A Choco'licious Piece of Heaven "
( Pic's kommer Senare )

**

Sen har Jag Bakat Bröd till Lördagens Lyx-Brunch !

Jäklarns va tid det tog, Totalt ca 4 Timmar !!!
Men Oj Va Galet Gott det Blev !!


Testade, för Första Gången, att Baka :
 
" Äkta New York Bagels "

( Ska det vara en Äkta Brunch så Krävs Äkta Bagels !! )

*

Det var Massor av Moment, men Riktigt Kul !!

Nu När Jag testat, så vet jag Hur Jag kan "Pimpa Upp" dom till Nästa gång !
För dessa Godingar kommer Jag Definitivt att göra Igen !!

*

Gjorde 2 Olika Sorter
( dom som är Mest Populära i New York )

"PoppySeed Bagels" & "Cinnamon'n Raisin Bagels"

*

Bjuder här på en Liten Bagel Guide :

  

          - "Poppyseed Bagels - Cinnamon'n Raisin Bagels" -

*

Efter ca: 2,5 timmars Utbakning & Jäsning är det dax att Koka Bagels'en !
( Detta ger dom sin Kända & Älskade "Seghet" )



- Bagel Fabrik på Löpande Band -


När dom Kokat Klart, så ska dom Rinna Av lite på en Handduk !

Sen ska dom Penslas & Beströs m. Valfri Topping !



- Gräddning på G -

Mitt Hem Doftar Obeskrivligt Underbart !!
( Om det ändå fanns "Smell'o Vision" )




New York Bagels
a lá
The Queen of The Kitchen

!! Absolutely Fab'o liciously Delicious !!

*

Den här Helgen kommer gå till Minst 500% i Njutningens Tecken !!

Förutom Bagels...

Som vi gör till " Klassiska BLT's"
eller Fyller med Bl.a.
 Cream Cheese, Turkey, Lax & Massa Annat 

...så ska vi Även  Njuta av :
 
Drinkar
Blueberry Pancakes with Blueberry Syrup
M.m.m.m.m.


En Äkta Lyx BrunchLördag Väntar Oss !
;o)


*


Men det är på Lördag det !

Nu är det Middagen på Fredag som hägrar !



Meny



Main Course
*

 Homemade Springrolls
 with
 Oyster Chicken & Egg Nudles
Crisp "Julienne" Mixed Veggies
*
Sweet & Sour Chilli Sause
Soy & Wasabi Sause
Soy & Chilli Sause


*

Dessert
*

Homemade ChocolateChip Brownie
with
Crisp-Toffee Ice Cream & Chocolate Fudge Sauce


*


Vi kommer få en Ab Fab Helg Ladies !


**


Dax att Nanna Kudde...

...Morgondagen kommer vara Stressig AB !!
Fy va Jag har att Göra !


Men med Siktet Inställt på:

 Kvällen, Njutning, Mys-Pys, Filmer & Bästaste Tjejerna
så är det Värt Allt & Lite till !


Ses Imorrn My Fab Girls !!



The Queen of The Kitchen - Tackar för Sig & för Idag !





Peace !







Kommentarer
Postat av: Linda

Dom vart ju as fina dina bagels.... Duktig Emma!! Riktigt bra för att vara första gången..!



Å fy vad kallt det är ute... Snacka om att mna blir lurad till max av solen... Huaaaa!! Hösten är här.. :( LÅngkallingarna är bara att plocka fram nu.. :(



Fast måste ju säga att om 3 v ligger jag vid poolen i Grekland... Det tålls att sägas flera gånger om.. :)



Pusselipusspuss!!

2009-08-14 @ 10:18:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback