Happy Birthday Dinner Party






Den här Helgen har Jag spenderat med Min Älskade Lillis !
Vi har haft det Såååååååå Lovely !



- Om Du bara visste hur Mycket Jag Älskar Dig -


Lillis
gör mig....Lugn !
Jag kan lixom....Andas med Henne !

!! Du är OVÄRDELIG i Mitt Liv !!


********

I Fredags vart det lite BBQ-Dinner hos Bror med Familj !
GötteliGöttGött & Trevligt !

Fast, När är BBQ INTE Gott & Trevligt ???
ALDRIG !!!

Men...
Kunde Tyvärr Inte stanna så länge...

...hade nämligen Gäster som redan satt här Hemma hos Mig & Väntade !

Så det vart Raka Vägen Hem !


********

Kvälls-Agendan väntade :

Bästa Bruttorna & "Mys-Pys-&-Film-Kväll" !


- Miss J & Miss A = Babe's i VärldsKlass -

Vi Plöjde igenom några Usla "Skräckisar"
( Suck va alla Skräckisar Suger nu för Tiden...Skandal ! )

Fast...
 ...Vem bryr sig om Filmen, när Sällskapet är TippTopp !?

Efter Filmer & Härliga Samtal smög sig Tröttheten på...

...Kom i Säng vid o3 tiden...
( Bättre Sent än Aldrig )

********


Lördag Morgon :

Gick upp Tidigt, då vi hade MASSOR att Fixa !!

 Jag & Lillis började Morgonen med att...
...Käka en Frulle, som var FÖR God !?

 Det vart lixom en :
-" HUUUUUUUU - Va - MÄTT - Jag - Eeeeeeeee !!!"


********


Efter lite "Själv-Ymkande" stack vi till Affär'n & handlade Käk till Partyt !
timme tog Shoppingen !!
 Det vart Mycket "Om & Men", Men det Löste sig tillslut !

Kl 12 satte vi igång med Mat Lagningen !


*********


Jag är GALET Impad av Lillis, Så Jäkla Duktig & Intresserad !
Hon är en Duktig "Elev" !


- Titta va Fint Lillis har Hackat Löken -
 

Jag Pekar & Kryddar lite "På en Höft"
&
 Lillis Blandar & Knådar med Stort Intresse !

( Trots en Avancerad Meny & med MÄNGDER av Moment !! )



- Världens Bästa Lillis fixar Biffen med ett Leende -
( Trots STEKANDE Hetta på ca: 55*c )


- Fyllda Biffar som heter Duga -

*********

Det tog 6 (!!!!) Timmar att göra Hela Menyn !!
( Inga Halvfabrikat Här Inte )

Tänk då 6 Timmar i ett LITET Kök med :
Stekande Sol, NOLL Korsdrag, Varm Ugn, Varma Plattor, Stress
Osv. Osv.

!!! Nämenvaddå Varmt !!!



- Hembakad Focaccia på Väg in i Ugnen -

*********

Tack Snälla Mami för Min UNDERBARA Fläkt !
Den Härliga Blåsten Räddade Oss !! 
Fläkten = BÄST !!

*********


Varför Menyn tog 6 Timmar ???




Nu var det ju lixom Ingen LITEN Middag vi skulle Fixa...

...utan en 3-Rätters som hette Duga !



Birthday-Dinner-Meny


Förrätt

Calamares
Tzatziki
Ajvar & Vitlöks Créme


Varmrätt

Feta & Vitlöks Fyllda Biffar 
Krispig Primör Sallad
Rostad Färsk Potatis
&
Hembakad Medelhavs Focaccia

Dessert

Rabarber Kompott m. Vanilj Cremé & Havre Crunch


**********

OMG vad Hysteriskt Fab'o licious & AS Gott det var !!!
 

- Focaccia & Calamares -


Vi Åt & Njöt & av Både Mat, Dryck & Sällskapet !


Födelsedags-Barnen vart GALET Imponerade av ALLT
&
 Vårt Hårda Slit Uppskattades till MAX !




Vi körde till&me en "Plump" Turnering !
Riktigt Skoj & Nostalgiskt !

Fuskar-Takterna sitter kvar hos Vissa !
Hahahahaha !

Detta var även Första gången Lillis fick vara med på Riktigt !
( Innan var hon för Liten & fick bara sitta & föra Protokoll )



Jag & Lillis
kom i&fs Sist, fast lika Glada va Vi ändå !
Men man kan ju Inte bli annat, när alla Mår TippTopp & Bara Njuter !!

Kvällen kunde Inte ha blivit Mer Lyckad !
Det var Värt Varenda Svett Droppe !!

200% TippTopp

Tack För En Riktig GULD-Kväll som Jag Sent kommer Glömma !


*********

Imorse ( Söndag ) fick Lillis Sova Ut Ordentligt !

Medans Jag Gjorde Iordning en Vörsting Frulle !!
Ville ju att Sista Morgonen skulle bli Bra !

Och det vart den oxå !


- Allt man vill ha & lite till -


Nu längtar Jag till Nästa Mys-Kväll !

Då väntar även Brunch för dom som Sover Kvar !
Blueberry-Pancakes osv.

!! Yum-O AB !!

*********

Tack Igen Lillis för en Underbar Helg & för att Du Finns !


Älskar Dig Massor !


*********



Nu är det Jag som ska försöka sova lite...
...för Imorgon blir det IKEA med Mami !


Massa Love till Mina Käraste Kära !

MOAH
;o¤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback